רב הכותל נחרץ: "מי שמנסה להטיל רפש מעיד על בורות" • הראיון המלא

    לא רק רפורמים אשר לא ינהגו כראוי, אלא אף אורתודוקסים שלא יפעלו כפי שנהוג על פי הרבנות הראשית לא יוכלו להיות ברחבת הכותל המערבי
    יוסי צלניקר No Comments on רב הכותל נחרץ: "מי שמנסה להטיל רפש מעיד על בורות" • הראיון המלא

    האחריות: "הרבנות הראשית אמונה עפ"י החוק להורות לשר הדתות לכאן ולכאן, אני מתאר לעצמי שהם יקבלו החלטות נכונות" • והאם הוא עובד על מתווה סודי ואינו מערב את מועצת הרבנות הראשית?

    לא רק רפורמים אשר לא ינהגו כראוי, אלא אף אורתודוקסים שלא יפעלו כפי שנהוג על פי הרבנות הראשית לא יוכלו להיות ברחבת הכותל המערבי
    11:21
    02.05.24
    אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on "צימאון גדול": מנהל ארגון הקירוב מספר על תופעה מרגשת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום פורסם כי מועצת הרבנות הראשית תתכנס בהמשך השבוע בכדי לדון בנושא הכותל הרפורמי. בעקבות כך, רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ יוצא למתקפה כנגד המתווה הרפורמי בכותל המערבי בראיון ל'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ברדיו "קול חי".

    לדברי הרב רבינוביץ, "איני מכיר אדם שתומך במתווה ובטח שלא אף אחד מגדולי ישראל, מדובר במתווה קשה ונורא, הם באים לעקור את הדת לאחר שעשו שמות בארצות הברית. יש לעשות הכל בכדי למנוע את כניסתם של הרפורמים לאן שהם רוצים כאן בארץ ישראל".

    הרב רבינוביץ התייחס להשתלשלות העניינים בשנים האחרונות: "מדובר בבעיה שמתמודדים איתה קרוב לעשרים שנה. לפני כעשרים שנה פסק בית המשפט העליון כי צריך לתת להם רחבה קטנה כדי לעשות את מנהגם בכותל המערבי. ארץ ישראל הזדעזעה, הייתכן? שאנחנו ניתן לרפורמים אחיזה במקום הקדוש ביותר שאנו יכולים להגיע אליו? בעקבות כך ביקש היועץ המשפטי לממשלה דאז אליקים רובינשטיין כי הרכב מורחב של בית המשפט העליון ידון בעניין כאשר צריכים להציע פתרונות בפני העליון. אחת האפשריות שעלו הייתה להציע להם שטח ברחבת החניה. בעקבות כך הוקמה ועדת מנכלי"ם בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז אשר פנו לגרי"ש אלישיב ולרב עובדיה יוסף זצ"ל שענו: לא יקום ולא יהיה. הפתרון שהתקבל לבסוף, לתת להם את קשת רובינסון שם הם נמצאים כבר 15 שנה".

    "לצערי הגדול אותן קבוצות לא הסתפקו בכך, מטרתם היא פרובוקציה. הם באו לרמוס את חצרו של הקדוש ברוך הוא". הוסיף הרב.

    הרב הגיב לטענות כי הוא עובד על מתווה סודי ואינו מערב את מועצת הרבנות הראשית ואת הרבנים הראשיים: "ראשית, אני לא עבדתי על אף מתווה. ישנו מתווה שהוביל מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, כל מה שעשיתי הוא לסכל ולצמצם כל מיני גזירות והחלטות בעניין רחבת הכותל המערבי. עמדתי ושמרתי בכוחות עצמי כדי שרחבת הכותל המערבי תישאר קדושה כפי שהורו לי גדולי ישראל. במשך שנים שאיני מקבל החלטות בעניינים כל כך רגישים. כיתתי את רגלי והתיעצתי עם גדולי ישראל, כל מי שמנסה להטיל רפש מעיד על בורות בנושאי הכותל המערבי".

    הרב רבינוביץ הטיל את האחריות בנושא קשת רובינסון על מועצת הרבנות הראשית: "הרבנות הראשית אמונה עפ"י החוק להורות לשר הדתות לכאן ולכאן. אני מתאר לעצמי שהם יקבלו החלטות נכונות".

    הרב הצהיר כי לא רק רפורמים אשר לא ינהגו כראוי, אלא אף אורתודוקסים שלא יפעלו כפי שנהוג על פי הרבנות הראשית לא יוכלו להיות ברחבת הכותל המערבי.



    0 תגובות